Regulamin sklepu
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO CARAMELITO
Regulamin określa warunki i zasady sprzedaży przez sklep internetowy cukierni-lodziarni Caramelito.
Każda osoba składająca zamówienie w niniejszym sklepie internetowym jest zobowiązana zapoznać się z regulaminem. Nieznajomość Regulaminu nie zwalnia Kupującego z zawartych w nim postanowień.
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sprzedawcą towarów jest firma: PAWOJ Wojciech Kulejewski, al. 11 Listopada 1/3, 42-216 Częstochowa, NIP 5732743588
- Pod adresem www.caramelito.pl/sklep firma PAWOJ Wojciech Kulejewski prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży detalicznej własnoręcznie wykonanych produktów cukierniczych firmy cukierni-lodziarni CARAMELITO , skierowanej do konsumenta oraz przedsiębiorcy.
- Kontakt ze Sklepem Internetowym jest możliwy za pośrednictwem:
· adresu e-mail: torty@caramelito.pl
· numeru telefonu: 570 022 833
w dni robocze w godzinach od 9:00 do 18:00 oraz w soboty w godz. od 9.00 do 13.00
- Wszystkie ceny prezentowanych towarów wyrażone są w złotych polskich i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy produkcie w momencie złożenia zamówienia przez Klienta. Ceny nie zawierają kosztów transportu – w przypadku dowozu zamówienia do klienta.
- Informacje znajdujące się na stronie internetowej i podstronach Sklepu Internetowego CARAMELITO nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Klient składając zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych na stronie internetowej i podstronach Sklepu Internetowego CARAMELITO składa ofertę kupna określonego towaru na warunkach podanych w regulaminie Sklepu Internetowego CARAMELITO.
- Wszystkie produkty oferowane przez Sklep Internetowy CARAMELITO są świeże i są produkowane wyłącznie na zamówienie klienta w pracowni przy al. 11 Listopada 1/3, 42-216 Częstochowa. Sklep prowadzi sprzedaży wyłącznie artykułów cukierniczych wyprodukowanych własnoręcznie w swojej pracowni.
- Na wszystkie towary sprzedawane przez Sklep Internetowy CARAMELITO firma wystawia paragon fiskalny. Na życzenie może zostać wystawiona faktura VAT.
II. DEFINICJE
Użyte w niniejszym regulaminie pojęcia oznaczają:
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, korzystająca ze sklepu internetowego www.caramelito.pl/sklep , w tym w szczególności dokonująca zakupów;
- Sprzedawca – PAWOJ Wojciech Kulejewski, al. 11 Listopada 1/3, 42-216 Częstochowa, NIP 573-274-35-88
- Sklep Internetowy CARAMELITO – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.caramelito.pl/sklep
- Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług przez Sprzedawcę drogą elektroniczną w ramach Sklepu internetowego CARAMELITO;
- Produkt – każdy przedmiot zamówienia u Sprzedawcy;
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę produktów.
III. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- Osoba składająca zamówienie jednocześnie oświadcza, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
- Złożenie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
- Sprzedaż towarów odbywa się na podstawie zamówień składanych za pośrednictwem Internetu. Zamówienia przyjmowane są 7 dni w tygodniu, przez 24 godziny w Sklepie Internetowym CARAMELITO za pośrednictwem strony internetowej: www.caramelito.pl/sklep
- Klient może złożyć zamówienie: dokonując rejestracji i tym samym zakładając konto w Sklepie Internetowym CARAMELITO wchodząc na stronę internetową www.caramelito.pl/sklep lub dokonując zakupu bez rejestracji konta w Sklepie Internetowym CARAMELITO wchodząc na stronę internetową qwww.caramelito.pl/sklep – Zakup bez rejestracji – bez konieczności logowania się.
- W przypadku podjęcia decyzji przez Klienta o dokonaniu rejestracji, Klient podaje swoje dane – imię i nazwisko, adres zamieszkania, telefon kontaktowy, adres email i wpisuje proponowane przez siebie hasło, celem zabezpieczenia dostępu do utworzonego przez siebie konta.
- Aby złożyć zamówienie Klient dodaje towar do koszyka za pomocą przycisku znajdującego się w karcie produktu „Dodaj do koszyka”, „Do koszyka” „Przejdź do koszyka” Oznacza to koniec dodawania produktów do koszyka i przejście do podsumowania zamówienia. Za pomocą przycisku „Przejdź do płatności” następuje akceptacja podsumowania zamówienia i przejście do danych osobistych i danych odbioru.
- Akceptacja koszyka następuje za pomocą przycisku „Przejdź do płatności”, w wyniku której Klient jest przekierowany do opcji uzupełnienia danych adresowych i dokonania wyboru sposobu dostawy.
- Kolejnym etapem jest możliwość wyboru miejsca dostawy (odbiór osobisty lub dostawa pod wskazany adres), daty odbioru zamówienia oraz sposobu płatności.
- Przed złożeniem zamówienia Klient proszony jest o sprawdzenie poprawności całego zamówienia, może również dodać ewentualne uwagi dla Sprzedawcy
- Następnie Klient składa zamówienie (ofertę kupna) za pomocą przycisku „Kupuję i płacę”
- Klient zostaje przekierowany do systemu płatniczego w celu dokonania płatności.
- Po opłaceniu zamówienia na adres e-mail podany przez Klienta w zamówieniu, z adresu e-mail torty@caramelito.pl jest wysyłana wiadomość e-mail potwierdzająca złożenie zamówienia.
- W przypadku problemów z dokonaniem przelewu, prosimy o kontakt drogą e-mail na adres: torty@caramelito.pl
IV. REALIZACJA ZAMÓWIEŃ I DOSTAWA
- Złożenie zamówienia nie jest jednoznaczne z jego przyjęciem do realizacji.
- Sprzedawca ma prawo odmówić realizacji zamówienia w przeciągu 48 godzin np. z powodu braku określonego produktu lub niemożliwości zrealizowania zamówienia w określonym przez Klienta czasie. W przypadku zamówień opłaconych, Sprzedawca zobowiązuje się do zwrotu zapłaconej kwoty w terminie 14 dni od dnia poinformowania Klienta. W/w zapis nie dotyczy zamówień przyjętych do realizacji, czyli takich dla których została zawarta umowa sprzedaży.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo niezrealizowania zamówienia, w którym Klient podał niepełne lub nieprawdziwe dane.
- Klient może zrezygnować z zamówienia zanim zostanie przyjęte do realizacji. Sprzedawca dopuszcza możliwość anulowania zamówienia przyjętego do realizacji tylko, jeśli zamówienie jest na etapie realizacji, który umożliwia jego wycofanie.
- Standardowy termin przygotowywania zamówienia wynosi od 24 do 48 godzin od momentu zaksięgowania środków na koncie Sprzedającego/autoryzacji transakcji w przypadku płatności elektronicznych.
- Zamówiony towar może zostać odebrany przez Klienta osobiście w jednym z punktów sprzedaży:
- al. NMP 28, 42-200 Częstochowa
- al. 11 Listopada 1/3, 42-216 Częstochowa
- Uwagi podane przez Klienta w polu „Uwagi do zamówienia” Sprzedawca będzie się starał zrealizować w miarę możliwości. Nie mogą one być traktowane jako świadczenia gwarantowane przez Sprzedającego i nie warunkują zrealizowania podstawowego zamówienia złożonego przez Klienta.
V. WARUNKI PŁATNOŚCI
- Płatność za dokonywane zakupy jest uiszczona za pomocą przelewów elektronicznych lub płatności BLIK.
- Transakcje elektroniczne realizowane są za pośrednictwem systemu płatniczego Przelewy24.pl. Realizowane są wyłącznie zamówienia, które zostały potwierdzone przez Przelewy24.pl jako zapłacone
VI. ZWROTY I REKLAMACJE
- Odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży.
- Sprzedający informuje, iż zgodnie z obowiązującymi przepisami, Klient będący konsumentem może odstąpić od umowy bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni od dnia wydania rzeczy, z wyłączeniem następujących przypadków opisanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta: Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: pkt. 3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; pkt. 4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; pkt.5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych.
- W związku z powyższym Klientowi dokonującemu zamówienia przez sklep internetowy CARAMELITO nie przysługuje prawo odstąpienia od zawartej umowy z uwagi na szybkie uleganie zepsuciu produktów oferowanych w Sklepie Internetowym CARAMELITO
- W szczególnych i uzasadnionych przypadkach jest możliwość anulowania zamówienia, pod warunkiem, że nie zostało ono jeszcze wyprodukowane. W takich przypadkach potrącane jest 1,2 % wartości zamówienia ze względu na koszty transakcyjne poniesione przez CARAMELITO .
- Zamówienie powinno być sprawdzone przez Klienta i pracownika punktu sprzedaży w chwili odbioru.
VII. REKLAMACJE
- Klient przed dokonaniem odbioru zamówienia ma obowiązek jego sprawdzenia w punkcie sprzedaży w obecności pracownika punktu sprzedaży.
- W przypadku stwierdzenia niezgodności produktu z umową po jego odbiorze Klient może złożyć reklamację w dowolnym punkcie sprzedaży, dostarczając produkt i dowód jego zakupu. Tym samym Klient może nie przyjąć towaru.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona przez CARAMELITO, jeżeli została złożona niezwłocznie po stwierdzeniu niezgodności towaru z umową.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od daty złożenia jej przez Klienta. CARAMELITO poinformuje Klienta za pomocą wiadomości e-mail lub telefonicznie o sposobie rozpatrzenia reklamacji.
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji zwrot pieniędzy nastąpi w formie zwrotu za pośrednictwem systemu Przelewy24.pl, (z potrąceniem 1.2 % wartości zamówienia ze względu na koszty transakcyjne poniesione przez CARAMELITO)
- Każda reklamacja jest rozpatrywana indywidualnie.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia mechaniczne powstałe w wyniku nieostrożnego transportu przez klienta lub w wyniku niewłaściwego przechowywania – wyroby cukiernicze należy przechowywać w warunkach chłodniczych w temperaturze 2-4 st.C
VIII. WADY RZECZY
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Klientowi produkt wolny od wad.
- W przypadku stwierdzenia wady przez Klienta, może on złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba, że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.
- Jeżeli Klient jest Konsumentem, może:
-zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad (albo)
-zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. - Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
- Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
- Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
IX. DANE OSOBOWE
Działając na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”), jak również informujemy, iż dane osobowe naszych Klientów są przechowywane w zbiorze danych firmy PAWOJ Wojciech Kulejewski z siedzibą w 42-216 Częstochowa, al. 11 Listopada 1/3
- Przetwarzanie uzyskanych danych osobowych odbywa się zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa z zakresu ochrony danych osobowych (Ustawa z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych; Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/ WE).
- Administratorem danych osobowych jest firma PAWOJ Wojciech Kulejewski z siedzibą przy al. 11 Listopada 1/3, 42-216 Częstochowa, NIP 573-274-35-88
- Powierzone dane osobowe są wykorzystywane wyłącznie w celu realizacji umowy oraz jeśli Klient wyrazi na to zgodę poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola przy składaniu zamówienia, w celu informowania o nowych produktach oraz promocjach oferowanych przez firmę CARAMELITO.
- Jeśli udzieliliście Państwo zgody w formularzu internetowym CARAMELITO na zbieranie danych dla celów marketingowych, dane osobowe przetwarzane w tym celu będą wykorzystywane przez CARAMELITO dla utrzymywania kontaktu za pomocą regularnej i nieregularnej komunikacji poprzez wykorzystanie komunikacji telefonicznej, za pomocą poczty elektronicznej oraz listownej. Dane osobowe, zebrane i przetwarzane przez CARAMELITO będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez czas nieokreślony. Podstawą prawną takiego przetwarzania jest udzielona przez Państwa zgoda (Artykuł 6 ust. 1 a) RODO). Nie macie Państwo obowiązku udzielenia takiej zgody dla korzystania z usług CARAMELITO.
- W przypadku danych osobowych zbieranych celem złożenia i realizacji zamówienia handlowego, a zatem w celu wykonania umowy związanej ze złożonym zamówieniem te dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji zamówienia oraz przez okres ustawowo przewidziany w celu zgłoszenia przez Państwa ew. roszczeń względem CARAMELITOi/lub roszczeń CARAMELITO względem Państwa. Podstawą takiego przetwarzania jest niezbędność przetwarzania dla wykonania umowy zakupu w CARAMELITO , której stroną jest osoba, której dane dotyczą (Artykuł 6 ust. 1 b RODO), a także ochrona prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez CARAMELITO , tj. w celu obsługi reklamacji (podstawa prawna przetwarzania – Artykuł 6 ust. 1 lit b RODO, – niezbędność przeważania do wykonania umowy), oraz w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes CARAMELITO(Artykuł 6 ust. 1 lit f RODO) polegający na ochronie praw CARAMELITO . Podanie danych osobowych celem złożenia i realizacji zamówienia handlowego jest wymogiem umownym, warunkiem zawarcia umowy z CARAMELITO , jesteście Państwo zobowiązani do ich podania w celu złożenia i realizacji zamówienia, a jeśli nie podacie Państwo wymaganych danych, zamówienie nie będzie mogło zostać przyjęte i zrealizowane przez CARAMELITO .
- Sprzedawca w związku z prowadzoną działalnością i gromadzonymi danymi osobowymi Klienta postępuje zgodnie z przyjętą Polityką Prywatności
- Sprzedawca prowadząc Sklep Internetowy CARAMELITO korzysta z tzw. plików cookies, godnie z postanowieniami Polityki Cookies, określonymi pod adresem www.caramelito.pl/sklep/cookies
- CARAMELITO dba o zachowanie bezpieczeństwa i poufności Państwa danych osobowych oraz zagwarantowanie realizacji Państwa uprawnień, zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Przekazując CARAMELITO dane osobowe, każda osoba ma prawo do:
a) żądania od CARAMELITO dostępu do udostępnionych danych osobowych (w tym uzyskania kopii danych podlegających przetwarzaniu, także w formie elektronicznej); ich sprostowania (jeśli te dane znajdujące się w posiadaniu CARAMELITO są niedokładne lub niekompletne), usunięcia (jeśli przetwarzanie danych osobowych opierało się na podstawie Państwa zgody) np. jeśli te dane nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane, a CARAMELITO nie ma podstaw do ich przetwarzania, np. na podstawie Pana/Pani zgody albo do realizacji obowiązku prawnego, dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem) lub do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania (dotyczącego przetwarzania Pana/Pani danych osobowych w ramach prawnie uzasadnionych interesów CARAMELITO , z przyczyn związanych z Pana/Pani szczególną sytuacją) oraz prawo do ograniczenia przetwarzania w następujących przypadkach (przy składaniu wniosku należy wskazać jeden z poniższych przypadków):
• jeśli ma Pan/Pani zastrzeżenia co do prawidłowości swoich danych – na okres pozwalający CARAMELITO sprawdzić prawidłowość tych danych;
• jeśli Pan/Pani uważa, że przetwarzanie jest niezgodne z prawem, ale jednocześnie nie chce Pan/Pani, abyśmy je usunęli, lecz żąda Pan/Pani w zamian ograniczenia ich wykorzystania;
• jeśli Pana/Pani dane osobowe nie są już nam potrzebne, natomiast potrzebuje ich Pan/Pani w związku z dochodzeniem, ustaleniem lub obroną swoich roszczeń;
• jeśli wyraził Pan/Pani sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych, a naszym obowiązkiem jest sprawdzenie, czy powinniśmy je dalej przetwarzać, na czas potrzebny dla takiego sprawdzenia.
b) cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą;
c) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych);
Wszystkie wskazane powyżej uprawnienia możecie Państwo realizować zgodnie z Artykułami od 15 do 21 RODO. - CARAMELITO nie odpowiada za szkody wyrządzone w wyniku udostępnienia przez Klienta osobom trzecim haseł, dostępów do podanego konta email, loginów oraz innych danych niepublicznych przekazanych w celu realizacji zamówienia lub też jeżeli osoba trzecia weszła w posiadanie tych danych niezgodnie z prawem (kradzież danych osobowych, włamania do systemów informatycznych, włamania na konta pocztowego).
- Szczegółowe postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych znajdują się na stronie www.caramelito.pl/sklep pod zakładką Polityka prywatności.
X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin określa zasady zakupów w Sklepie Internetowym CARAMELITO . Złożenie zamówienia jest równoznaczne ze zgodą na wszystkie postanowienia i informacje zawarte w regulaminie.
W kwestiach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają przepisy:
-Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny;
-Ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów;
-Ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich; oraz innych aktów prawnych powołanych w niniejszym regulaminie. - Postanowienia niniejszego Regulaminu mogą być zmieniane tylko i wyłącznie przez Sprzedawcę w dowolnym momencie. Wyżej wymienione zmiany będą publikowane na stronie internetowej www.caramelito.pl/sklep, w związku z czym istnieje możliwość sprawdzenia i wydrukowania aktualnie obowiązującej wersji w dowolnym momencie.